2021 kuntavaaliehdokkaamme

MARKUS AARNIO

Omaan pitkän johtamiskokemuksen puolustushallinnon eri tehtävissä sekä tunnen yhteiskunnan ja eri yhteisöjen varautumiseen sekä valmiuden säätelyyn liittyvien turvallisuusasioiden ylläpitämiseen ja kehittämiseen tähtäävien toimenpiteiden perusteet varsin hyvin. Olen toiminut lähes koko työurani turvallisuusasioiden parissa niin henkilöstö- ja organisaatioturvallisuuteen kuin varautumiseen ja valmiuteen sekä niiden koulutukseen liittyvissä toiminnoissa. Kokemusta on minulle kertynyt erityisesti työturvallisuusasioista, riskien hallinnasta, varautumis- ja valmiussuunnitelmien laatimisesta sekä häiriö- ja onnettomuustilanteista. Myös ennaltaehkäisevien toimenpiteiden ja toimintavalmiuksien luominen häiriötilanteiden varalta ovat kuuluneet vastuulleni.

Luonteeltani olen ulospäin suuntautunut, sosiaalinen ja helposti verkostoituva henkilö. Vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoni eri toimijoiden kanssa ovat vuosien saatossa kehittyneet erittäin positiivisesti ja omaan kokemusta lukuisista projektiluonteisista kehittämishankkeista sekä hankinnoista. Pyrin aina saattamaan päätökseen asetetut tavoitteet resurssien sallimissa rajoissa. Nykyisin toimin myös Etelä-Vantaan Kokoomuksen puheenjohtajana ja lukuisissa muissa luottamustehtävissä.
SIRI AHOKAS
135

Olen 47 -vuotias kahden lapsen ja nelilapsisen perheen äiti. Asun mieheni ja lasteni kanssa Myyrmäessä. Olen syntynyt ja kasvanut täällä. Siksi kaupunki ja asuinalueeni on minulle erityisen rakas. Perheelleni sujuva arki työnteon, koulunkäynnin ja opiskelun keskellä on tärkeää. Mahdollisuudet liikuntaan ja urheiluun lähellä kotia ovat meille ehdottomia, samoin sujuva pääsy luonnon keskelle. Olen innokas retkeilijä ja ulkoilmaelämästä onkin tullut minulle elämäntapa.
Koulutus:
-luokanopettaja (KM)
-ympäristökasvattaja
-varhaiskasvatuksen opettaja (KK)
Luottamustehtävät:
-kaupunginvaltuutettu
-valtuustoryhmän lasten ja nuorten valtuutettu
-opetuslautakunnan jäsen
-lapsiystävällinen kunta (LYK) -hankkeen koordinaatioryhmän jäsen
-Etelä-Vantaan Kokoomuksen hallituksen jäsen
-tarkastuslautakunnan, HUS-valtuuston ja Hyks sairaanhoitoalueen lautakunnan jäsen
Lue teemoistani: http://siriahokas.fi/
KLAUS GERBERT
144

Moi! Olen pitkän linjan Länsi-Vantaalainen, asunut Myyrmäessä vuodesta 2005. Koulutustaustaltani olen YAMK ja valmistunut yhdestä parhaimmista opinahjoista, Metropolia AMK:sta, jossa olen saanut opiskella johtamista sekä liiketoiminnan kehittämistä. Lähdin ehdokkaaksi kuntavaaleihin 2021. Äänestämällä minua, saat Vantaan valtuustoon sitoutuneen Länsi-Vantaan edustajan, joka on valmis tekemään pitkäjänteistä työtä alueemme hyväksi! Valtuustossa panostan arjen turvallisuuteen, lähipalvelujen toimivuuteen ja paikallisten yritysten elinvoimaan sekä tämän kautta työpaikkojen luomiseen. Alueen imagon uudistaminen on lähellä sydäntäni. Ihmisenä olen aamuvirkku ja juon kahvini aina maidon kera, unelmoin 48 tunnin päivistä sekä siitä, että joskus juoksen maratonia.
ANITTA ORPANA
198

Hyvä kunta huolehtii asukkaistaan eri ikäkausina, vauvasta vaariin. Opetukseen liittyvät asiat ovat lähellä sydäntäni, olen toiminut 16 vuotta tietotekniikan lehtorina Ammattikorkeakoulu Haaga-Heliassa.

Tavoitteitani tulevalle valtuustokaudelle:
- veroprosenttia ei nosteta
- yrittäjämyönteinen Vantaa työllistää
- talouskasvu
- hyvät terveyspalvelut
- laadukas opetus, koulupsykologipalvelut
- asuntoja perheille sekä yksin asuville
- monipuoliset seniori- ja lähipalvelut
- hyvät liikenneyhteydet, ei tietulleille
- pidetään Vantaa viihtyisänä ja turvallisena
Sinun hyvinvointisi on sydämen asia minulle.

kaupunginvaltuutettu 1997 alkaen
kaupunginhallituksen jäsen 2013 alkaen
opetuslautakunnan puheenjohtaja 2009-2012
valtiotieteen maisteri
www.anittaorpana.fi
anitta.orpana@vantaa.fi
RISTO PYHÄLTÖ

Olen 67 vuotias KTM, Ylästöstä. Vantaalainen vuodesta 1981. Ehdolla aiemmin -84 ja -88.
Olennaiseen keskittymällä ja hallintoa tehostamalla luomme parhaat edellytykset kehittää palveluiltaan entistä parempaa ja viihtyisämpää Vantaata
PEKKA ÄIKÄS
231

Olen nyt ensimmäistä kertaa ehdolla kuntavaaleissa, tähän asti työt ja arki ovat mahdollistaneet vain

vaalilautakuntiin osallistumisen. Haluan, että Vantaa on hyvä paikka asua ja tehdä töitä. Kaupunki on asukkaita

varten, ei toisinpäin. Julkisen liikenteen tulee olla sujuvaa, samoin kuin yksityisautoilun.